Workshop Omgaan met lastige klanten

Help, een lastige klant?

Een gesprek met een klant, soms kun je er bij voorbaat al buikpijn of klamme handen van krijgen. Hoe ga je hiermee om? Of wat doe je als je voor je balie of werkplek ineens iemand hebt staan die jou persoonlijk laat merken dat hij ontevreden, boos of zelfs agressief is?

In elke organisatie komen ze voor. Wat gebeurt er dan met jou:

  • Je voelt je onzeker of geïntimideerd?
  • Neemt je werkplezier af?
  • Heb je stress bij bepaalde klanten?
  • Weet je vooral achteraf wat je had willen zeggen en doen?

Hoe ga je nu om met deze klanten en blijf je in gesprek zonder de stoom uit je oren of zonder met een rot gevoel je werkdag te eindigen?

Klachten zijn vaak gebaseerd op emoties. Wanneer deze emoties (teleurstelling, boosheid, bezorgdheid) in het gesprek een grote rol spelen, dan is het voeren van een gesprek extra moeilijk. Dan moet je krachtig communiceren, maar hoe doe je dat?

Klamme handen?

Heb jij of een collega buikpijn of klamme handen van klanten? Of herken je dit bij je medewerkers? Het kan echt anders!

Meld je aan

In 2,5 uur leer je hoe je een krachtig kunt communiceren en een effectief gesprek voert, En ook:

  • emoties van deze klant herkennen
  • ombuigtechnieken om anders te reageren
  • de goede vragen te stellen
  • de kracht van je eigen houding gebruiken

wat levert het op?

De training levert je meer zelfvertrouwen op:

  • Je durft en kunt het gesprek aangaan
  • Je kunt een klant kalmeren.
  • Je weet wat je moet doen en zeggen
  • Je kunt zelfs leren van die lastige klant!
  • Je hebt weer plezier in je werk.

En geen klamme handen meer 😉

Ik help leiders en ondernemers om prettiger samen te werken. En ook dus goed te communiceren naar je klanten en opdrachtgevers. Met deze training maak je een mooie stap voorwaarts naar meer werkplezier.

Data op aanvraag.

Kosten: € 70,-  ex BTW en handout.

Locatie:  natuurlijk op een mooie natuurplek omgeving Nijverdal.

Reserveer je plek

Heb je nog vragen of wil je meer weten, neem vrijblijvend contact op. We kijken samen wat er bij jou speelt en hoe ik je kan helpen.

Aanmelden leiderschap-scan

Natuurlijke groet,

Lia van Loo